• Wydawnictwo Grupy Medium
    • Seria e.
    • Seria i.
    • Seria b.
    • elektro.info
    • Rynek instalacyjny
    • Izolacje
    • Ekspert budowlany
    • Administrator
    • Wydania elektroniczne
  • Instytut Techniki Budowlanej
    • Instrukcje, Wytyczne, Poradniki
    • Prace Naukowe ITB
    • Prace Naukowe w Open Access
    • Projektowanie według Eurokodów
    • Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
  • Pakiety książek
  • Architektura
  • Automatyka, sterowanie
  • BHP
  • Biologia
  • Biznes
  • Budownictwo
  • Chemia
  • Energetyka
  • Elektronika
  • Geodezja, kartografia
  • Górnictwo, wiertnictwo
  • Informatyka
  • Instalacje elektryczne i teletechniczne
  • Instalacje grzewcze
  • Instalacje sanitarne i gazowe
  • Kosztorysowanie
  • Matematyka, fizyka
  • Materiałoznawstwo
  • Mechanika
  • Nieruchomości
  • Normy
    • Normy w wersji elektronicznej
  • Ochrona Środowiska
  • PPOŻ.
  • Prawo budowlane
  • Programy
  • Spawalnictwo
  • Transport
  • Wentylacja, klimatyzacja, chłodnictwo
  • Wnętrza i ogrody
  • Albumy
  • Czasopisma
  • Multimedia
  • Poradniki
  • Słowniki
    • Seria słownik podręczny
  • Mały technik. Książki dla dzieci
  • Kalendarze
  • Inne/pozostałe
  • Kontakt
  • Nowości
  • Promocje
  • Dostawa
  • Newsletter
  • Poradnik projektanta elektryka
  • Ebooki
  • 22 512 60 60
Twój koszyk jest pusty
Zaloguj
Nie masz jeszcze konta?
Załóż konto
  1. Start
  2. Biznes
  3. Teoria budowy modeli biznesowych
  • Teoria budowy modeli biznesowych

Teoria budowy modeli biznesowych

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 4219
  • Producent: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
  • Kod producenta:
  • Autor: Tadeusz Waściński

  • Cena netto: 42,86 zł 45,00 zł
  • szt.

Teoria budowy modeli biznesowych

rok wydania: 2019
ilość stron: 266
ISBN: 978-83-7814-856-2
oprawa: miękka

Opis

Książka ta jest podsumowaniem dwudziestopięcioletniego doświadczenia autora z pracy w ośrodkach akademickich, które poprzedzone było kilkuletnią praktyką na stanowiskach menedżerskich w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Przedstawiony materiał obejmuje zasadniczą część dotychczasowego dorobku naukowego autora, który koncentruje się na metodach wielopłaszczyznowej oceny działalności przedsiębiorstwa w ujęciu biznesowym.

Celem książki jest analityczne potraktowanie modeli biznesowych i zachodzących w nich procesów, które powinno uwzględniać takie obszary działalności, jak: przedsiębiorczość, innowacyjność, restrukturyzacja, społeczna odpowiedzialność biznesu, postęp naukowo-techniczny, a także dynamiczna analiza dostarczanych informacji ekonomicznych, finansowych, organizacyjnych i innych.

Publikacja składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących: modeli biznesowych w ujęciu teoretycznym i praktycznym; ekonomicznych podstaw modeli biznesowych (podejście autorskie); przedsiębiorczości w procesach biznesowych; innowacji w procesach biznesowych; restrukturyzacji w modelach biznesowych; społecznej odpowiedzialności biznesu jako podstawie budowy modeli biznesowych.

Książka jest adresowana przede wszystkim do ludzi nauki, którzy zajmują się procesami biznesowymi, ale również do tych, którzy chcą łączyć praktykę prowadzenia działalności biznesowej z teorią naukową.


Spis treści

Przedmowa i podziękowania / 7
Wstęp / 9

Rozdział 1. Modele biznesowe – ujęcie teoretyczne i praktyczne / 13
1.1. Modele biznesowe – istota, klasyfikacja / 15
1.2. Modele biznesowe i modelowanie biznesowe / 22
1.3. Znaczenie innowacji w modelach biznesowych / 31
1.4. Ograniczenia dla zrównoważonych modeli biznesowych / 35
1.5. Zrównoważone modele biznesowe / 38
1.6. Procesy biznesowe / 45

Rozdział 2. Ekonomiczne podstawy modeli biznesowych / 50
2.1. Ekonomiczne podstawy działalności biznesowej / 50
2.2. Modele biznesowe w ujęciu retrospektywnym / 57
2.3. Znaczenie decyzji producenta / 64
2.4. Identyfikacja wybranych czynników ekonomicznych mających wpływ na efektywność ekonomiczną modeli biznesowych / 66
2.5. Studium przypadku – badanie efektywności modeli biznesowych / 69

Rozdział 3. Przedsiębiorczość w procesach biznesowych / 89
3.1. Istota i pojęcie przedsiębiorczości / 89
3.2. Wybrane rodzaje przedsiębiorczości i ich charakterystyka / 95
3.3. Rozwój pojęcia przedsiębiorca od R. Cantillona do J.A. Schumpetera / 106
3.4. Ewolucyjne podejście do koncepcji terminu przedsiębiorca / 109
3.5. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości / 114
3.6. Dynamika rozwoju form przedsiębiorczości w Polsce według danych GUS za 2017 rok / 119

Rozdział 4. Innowacje w procesach biznesowych / 133
4.1. Innowacyjność przedsiębiorstw, istota i charakter / 133
4.2. Innowacyjność przedsiębiorstwa kreująca jego wartość / 141
4.3. Rola strategii innowacji w strategii rozwoju przedsiębiorstwa / 144
4.4. Podażowe i popytowe źródła innowacji w przedsiębiorstwie / 150
4.5. Model przedsiębiorczości korporacyjnej i innowacji / 153
4.6. Polityka innowacyjności / 158

Rozdział 5. Restrukturyzacja w modelach biznesowych / 161
5.1. Analiza źródłowa stanu wiedzy z zakresu restrukturyzacji / 162
5.2. Restrukturyzacja potrzebą w działalności biznesowej przedsiębiorstwa / 166
5.3. Cele restrukturyzacji / 171
5.4. Zasięg i konieczność wdrożenia procesów restrukturyzacyjnych / 174
5.5. Bariery w procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw / 184
5.6. Charakterystyka głównych wymiarów restrukturyzacji / 189

Rozdział 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu podstawą budowy modeli biznesowych / 199
6.1. Koncepcja i istota społecznej odpowiedzialności / 201
6.2. Koncepcja modelu przedsiębiorstwa społecznego / 211
6.3. Wzrastająca rola modelu przedsiębiorstwa społecznego / 215
6.4. Równowaga pomiędzy zyskiem a społeczną odpowiedzialnością biznesu / 217
6.5. CSR koncepcją jednostek administracji państwowej i samorządowej / 221
6.6. Zmiany w zapisach ustawy o rachunkowości w zakresie CSR / 226
6.7. Popularyzacja zagadnień społecznie odpowiedzialnych w środowisku akademickim / 231

Podsumowanie i synteza / 239
Bibliografia / 243
Spis tabel / 257
Spis rysunków / 259
Załącznik / 261

Informacje o bezpieczeństwie produktu Informacje o producencie

  • Recenzje

  • Polecane produkty
  • Pytania do produktu

Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.


  • Ostatnio przeglądane produkty

Informacje
Kontakt Regulamin O firmie Polityka prywatności
Kontakt
Dołącz do naszego klubu.

Dołącz do naszego klubu i otrzymuj ciekawe informacje, promocje i rabaty.

Dołącz
Sklep internetowy SOTE
Ustawienia cookies
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.

Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.

Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.

Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.

Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Kategorie

  • Wydawnictwo Grupy Medium
    • Seria e.
    • Seria i.
    • Seria b.
    • elektro.info
    • Rynek instalacyjny
    • Izolacje
    • Ekspert budowlany
    • Administrator
    • Wydania elektroniczne
  • Instytut Techniki Budowlanej
    • Instrukcje, Wytyczne, Poradniki
    • Prace Naukowe ITB
    • Prace Naukowe w Open Access
    • Projektowanie według Eurokodów
    • Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
  • Pakiety książek
  • Architektura
  • Automatyka, sterowanie
  • BHP
  • Biologia
  • Biznes
  • Budownictwo
  • Chemia
  • Energetyka
  • Elektronika
  • Geodezja, kartografia
  • Górnictwo, wiertnictwo
  • Informatyka
  • Instalacje elektryczne i teletechniczne
  • Instalacje grzewcze
  • Instalacje sanitarne i gazowe
  • Kosztorysowanie
  • Matematyka, fizyka
  • Materiałoznawstwo
  • Mechanika
  • Nieruchomości
  • Normy
    • Normy w wersji elektronicznej
  • Ochrona Środowiska
  • PPOŻ.
  • Prawo budowlane
  • Programy
  • Spawalnictwo
  • Transport
  • Wentylacja, klimatyzacja, chłodnictwo
  • Wnętrza i ogrody
  • Albumy
  • Czasopisma
  • Multimedia
  • Poradniki
  • Słowniki
    • Seria słownik podręczny
  • Mały technik. Książki dla dzieci
  • Kalendarze
  • Inne/pozostałe
  • Kontakt
  • Nowości
  • Promocje
  • Dostawa
  • Newsletter
  • Poradnik projektanta elektryka
  • Ebooki
  • 22 512 60 60

Moje konto

Zaloguj
Nie masz jeszcze konta?
Załóż konto

Wyszukiwanie produktów