Rok: 2007, Maria Sokół, ISBN: 978-83-246-1097-6, Stron: 152, Format: A5, Książka z wkładką
Użytkownicy sieci przeglądają witryny WWW nie tylko na monitorach komputerowych. Często także strony internetowe wyświetlane są na telefonach komórkowych, urządzeniach PDA i terminalach Blackberry. Programy ułatwiające osobom niepełnosprawnym korzystanie z sieci odczytują treści witryn WWW za pomocą syntezatorów mowy. Jednak aby witryna WWW działała prawidłowo w połączeniu z różnymi urządzeniami wyświetlającymi ją, niezbędne jest zaprojektowanie jej tak, aby elementy odpowiedzialne za jej wygląd były odseparowane od treści. W tym celu konsorcjum W3C zaproponowało w roku 1996 technologię kaskadowych arkuszy stylów -- CSS. Dzięki stylom projektanci witryn mogą zdefiniować kolorystykę, liternictwo i inne aspekty wyglądu strony niezależnie od jej treści. Książka "CSS. Ćwiczenia" to wprowadzenie do technologii kaskadowych arkuszy stylów. Czytając ją i wykonując zawarte w niej ćwiczenia nauczysz się korzystać ze stylów w projektach witryn WWW. Poznasz sposoby łączenia opisów stylów z dokumentami XHTML, zasady definiowania stylów dla tekstu i grafiki, jednostki miar stosowane w stylach i metody pozycjonowania elementów na stronie. Dowiesz się, jak określić krój i rozmiar czcionki, wyróżnić hiperłącza, sformatować tabele i listy oraz przygotować układ strony WWW oparty na warstwach.
Najważniejsze atrybuty dokumentów XHTML Rodzaje stylów CSS Jednostki miary i kolory w stylach Formatowanie tekstu Pozycjonowanie elementów strony Definiowanie wyglądu hiperłączy Projektowanie układu strony w oparciu o style CSS Dołącz do grona profesjonalistów stosujących w pracy najnowsze technologie.
SPIS TREŚCI:
Rozdział 1. XHTML a CSS (5)
Kod XHTML (5) Znaczniki (6) Podstawowe wymagania dotyczące kodu XHTML (7) Atrybut id (11) Atrybut lang (11) Obowiązkowe elementy XHTML (12) Przykładowy dokument XHTML (12) Kodowanie polskich znaków diakrytycznych (15) Wyświetlanie strony w przeglądarce (19) Rozdział 2. Kaskadowe arkusze stylów - podstawowe definicje i zasady (21)
Zasady ogólne (22) Typy kaskadowych arkuszy stylów (23) Grupowanie kodu (31) Klasy stylu (32) Zewnętrzny arkusz stylów zawierający klasy (37) Rozdział 3. Skalowalność arkusza stylów (43)
Jednostki miar CSS (43) Jednostka em (45) Skalowanie obszaru (46) Skalowanie wcięć (48) Skalowanie obrazów (48) Rozdział 4. Kolory (53)
Atrybuty definiujące kolor (55) Rozdział 5. Tekst (61)
Atrybuty stylu odnoszące się do czcionki (61) Rozmieszczanie tekstu w pionie i w poziomie (69) Marginesy i wcięcia (77) Marginesy wewnętrzne - padding (82) Formatowanie fragmentów tekstu (84) Trójkolumnowa strona WWW utworzona za pomocą formatowania CSS (92) Rozdział 6. Model pudełkowy (97)
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.