Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 68,25 zł brutto
Cena netto: 63,71 zł66,90 zł
szt.
Rok: 2002, Alfred Podniało
Poradnik stanowi obszerne kompendium wiedzy, obejmujące praktycznie wszystkie zagadnienia dotyczące paliw płynnych, środków smarowych, ich wytwarzania, właściwości i zastosowania. Całość podzielono na dwie części, z których pierwsza jest poświęcona paliwom silnikowym, olejom opałowym oraz gospodarce tymi produktami, z uwzględnieniem norm ochrony środowiska i proekologicznej certyfikacji wyrobów. W części drugiej zawarto zagadnienia tribologii, zasady doboru i stosowania środków smarowych oraz regeneracji olejów przepracowanych i cieczy technologicznych. Uzupełnieniem poradnika są tabele właściwości środków smarowych oraz ich zużycia w maszynach i urządzeniach. Poradnik jest przeznaczony dla pracowników odpowiedzialnych w przedsiębiorstwach za właściwe stosowanie produktów naftowych, za dobrą gospodarkę nimi oraz ekologię, a także dla pracowników stacji paliw i hurtowni produktów naftowych oraz stacji obsługi samochodów, maszyn budowlanych i rolniczych. Zapewne będzie też przydatna dla studentów i uczniów technicznych szkół średnich.
SPIS TREŚCI:
Wykaz skrótów nazw organizacji występujących w poradniku
Część I
1.Ropa naftowa – źródło paliw i olejów smarnych 2.Paliwa silnikowe 3.Dodatki uszlachetniające do paliw płynnych 4.Gazowe paliwa silnikowe 5.Oleje opałowe 6.Metody badań płynnych paliw silnikowych 7.Oddziaływanie produktów naftowych na środowisko 8.Paliwa zastępcze 9.Proekologiczna certyfikacja wyrobów 10.Zagrożenia występujące przy przepompowywaniu, składowaniu, dystrybucji i stosowaniu paliw
Część II
11.Tribologia 12.Technologia produkcji olejów smarowych 13.Właściwości i metody badań olejów smarowych 14.Rodzaje środków smarowych 15.Dodatki uszlachetniające i ich wpływ na właściwości środków smarowych 16.Dobór i eksploatacja olejów (cieczy eksploatacyjnych) 17.Oleje sprężarkowe 18.Oleje przekładniowe 19.Oleje turbinowe 20.Oleje maszynowe 21.Oleje do urządzeń pneumatycznych 22.Oleje cylindrowe 23.Oleje do napędów i sterowania hydraulicznego 24.Samochowe płyny hamulcowe 25.Płyny technologiczne i płyny do różnych zastosowań 26.Smary plastyczne przemysłowe 27.Smarowanie podstawowych elementów maszyn 28.Gospodarka smarownicza 29.Zbiórka i zagospodarowanie olejów przepracowanych 30.Ciecze eksploatacyjne a środowisko 31.Środki smarowe dla przemysłu spożywczego 32.Środki smarowe w urządzeniach precyzyjnych
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.