• Wydawnictwo Grupy Medium
    • Seria e.
    • Seria i.
    • Seria b.
    • elektro.info
    • Rynek instalacyjny
    • Izolacje
    • Ekspert budowlany
    • Administrator
    • Wydania elektroniczne
  • Instytut Techniki Budowlanej
    • Instrukcje, Wytyczne, Poradniki
    • Prace Naukowe ITB
    • Prace Naukowe w Open Access
    • Projektowanie według Eurokodów
    • Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
  • Pakiety książek
  • Architektura
  • Automatyka, sterowanie
  • BHP
  • Biologia
  • Biznes
  • Budownictwo
  • Chemia
  • Energetyka
  • Elektronika
  • Geodezja, kartografia
  • Górnictwo, wiertnictwo
  • Informatyka
  • Instalacje elektryczne i teletechniczne
  • Instalacje grzewcze
  • Instalacje sanitarne i gazowe
  • Kosztorysowanie
  • Matematyka, fizyka
  • Materiałoznawstwo
  • Mechanika
  • Nieruchomości
  • Normy
    • Normy w wersji elektronicznej
  • Ochrona Środowiska
  • PPOŻ.
  • Prawo budowlane
  • Programy
  • Spawalnictwo
  • Transport
  • Wentylacja, klimatyzacja, chłodnictwo
  • Wnętrza i ogrody
  • Albumy
  • Czasopisma
  • Multimedia
  • Poradniki
  • Słowniki
    • Seria słownik podręczny
  • Mały technik. Książki dla dzieci
  • Kalendarze
  • Inne/pozostałe
  • Kontakt
  • Nowości
  • Promocje
  • Dostawa
  • Newsletter
  • Poradnik projektanta elektryka
  • Ebooki
  • 22 512 60 60
Twój koszyk jest pusty
Zaloguj
Nie masz jeszcze konta?
Załóż konto
  1. Start
  2. Biznes
  3. Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń
  • Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń

Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 4046
  • Producent: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
  • Kod producenta:
  • Autor: Lech Gąsiorkiewicz

  • Cena netto: 40,00 zł 42,00 zł
  • szt.

Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń

rok wydania: 2018
ilość stron: 218
ISBN: 978-83-7814-810-4
oprawa: miękka

Opis

Celem monografii jest przedstawienie podstaw koncepcji zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń. Wymaga to zaprezentowania specyfiki i uwarunkowań prawnych działalności ubezpieczeniowej oraz omówienia dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej, struktury procesów realizowanych w zakładach ubezpieczeń, relacji między procesami realizowanymi w zakładach ubezpieczeń oraz mierników oceny realizacji poszczególnych procesów.

W monografii zaprezentowano przedstawione w jej tytule zagadnienie w sposób wyczerpujący, poprzez zebranie i omówienie wszystkich dostępnych informacji bezpośrednio dotyczących tego tematu. Szczególną uwagę skupiono na regulacjach prawnych, wytycznych i rekomendacjach, które odnoszą się do działalności ubezpieczeniowej. Powstanie monografii było wynikiem zainteresowania autora problematyką zarządzania procesami w instytucjach finansowych (zwłaszcza zakładach ubezpieczeń) i wieloletniego doświadczenia praktycznego w zakresie zarządzania w zakładach ubezpieczeń.

Spis treści

Wstęp / 7

1. Specyfika i uwarunkowania prawne działalności ubezpieczeniowej / 11
1.1. Specyfika działalności ubezpieczeniowej / 12
1.2. Uwarunkowania prawne działalności ubezpieczeniowej / 15
1.3. Zarządzanie procesami w działalności ubezpieczeniowej / 20
1.3.1. Pojęcie procesu / 21
1.3.2. Podejście procesowe w organizacjach / 26
1.3.3. Istota zarządzania procesowego / 29
1.4. Autorska koncepcja dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej / 32

2. Charakterystyka procesów podstawowych działalności ubezpieczeniowej / 42
2.1. Proces tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych / 42
2.1.1. Struktura procesu tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych / 44
2.1.2. Relacje między procesem tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych a innymi procesami / 55
2.1.3. Mierniki oceny realizacji procesu tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych / 57
2.2. Proces obsługi roszczeń ubezpieczeniowych / 59
2.2.1. Struktura procesu obsługi roszczeń ubezpieczeniowych / 62
2.2.2. Relacje między procesem obsługi roszczeń ubezpieczeniowych a innymi procesami / 68
2.2.3. Mierniki oceny realizacji procesu obsługi roszczeń ubezpieczeniowych / 70

3. Charakterystyka procesów pomocniczych działalności ubezpieczeniowej / 72
3.1. Proces zarządzania marketingiem / 72
3.1.1. Struktura procesu zarządzania marketingiem / 74
3.1.2. Relacje między procesem zarządzania marketingiem a innymi procesami / 81
3.1.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania marketingiem / 82
3.2. Proces zarządzania ryzykiem / 83
3.2.1. Struktura procesu zarządzania ryzykiem / 88
3.2.2. Relacje między procesem zarządzania ryzykiem a innymi procesami / 95
3.2.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania ryzykiem / 96
3.3. Proces zarządzanie reasekuracją / 96
3.3.1. Struktura procesu zarządzania reasekuracją / 107
3.3.2. Relacje między procesem zarządzania reasekuracją a innymi procesami / 112
3.3.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania reasekuracją / 114
3.4. Proces zarządzania finansami / 115
3.4.1. Struktura procesu zarządzania finansami / 131
3.4.2. Relacje między procesem zarządzania finansami a innymi procesami / 135
3.4.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania finansami / 136
3.5. Proces zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi / 138
3.5.1. Struktura procesu zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi / 144
3.5.2. Relacje między procesem zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi a innymi procesami / 149
3.5.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi / 151
3.6. Proces zarządzania działalnością inwestycyjną / 152
3.6.1. Struktura procesu zarządzania działalnością inwestycyjną / 156
3.6.2. Relacje między procesem zarządzania działalnością inwestycyjną a innymi procesami / 160
3.6.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania działalnością inwestycyjną / 161
3.7. Proces zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej / 163
3.7.1. Struktura procesu zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej / 168
3.7.2. Relacje między procesem zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej a innymi procesami / 170
3.7.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania zbiorami statystyki ubezpiecze-niowej / 171
3.8. Proces zarządzania obsługą prawną i windykacyjną / 172
3.8.1. Struktura procesu zarządzania obsługą prawną i windykacyjną / 173
3.8.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą prawną i windykacyjną a innymi procesami / 175
3.8.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą prawną i windykacyjną / 176
3.9. Proces zarządzania kontrolą wewnętrzną / 177
3.9.1. Struktura procesu zarządzania kontrolą wewnętrzną / 178
3.9.2. Relacje między procesem zarządzania kontrolą wewnętrzną a innymi procesami / 180
3.9.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania kontrolą wewnętrzną / 181
3.10. Proces zarządzania audytem / 182
3.10.1. Struktura procesu zarządzania audytem / 183
3.10.2. Relacje między procesem zarządzania audytem a innymi procesami / 185
3.10.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania audytem / 186
3.11. Proces zarządzania zasobami ludzkimi / 186
3.11.1. Struktura procesu zarządzania zasobami ludzkimi / 188
3.11.2. Relacje między procesem zarządzania zasobami ludzkimi a innymi procesami / 191
3.11.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania zasobami ludzkimi / 192
3.12. Proces zarządzania obsługą administracyjną / 192
3.12.1. Struktura procesu zarządzania obsługą administracyjną / 193
3.12.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą administracyjną a innymi procesami / 195
3.12.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą administracyjną / 196
3.13. Proces zarządzania obsługą informatyczną / 196
3.13.1. Struktura procesu zarządzania obsługą informatyczną / 198
3.13.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą informatyczną a innymi procesami / 202
3.13.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą informatyczną / 203

Zakończenie / 205
Bibliografia / 208

Informacje o bezpieczeństwie produktu Informacje o producencie

  • Recenzje

  • Polecane produkty
  • Pytania do produktu

Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.


  • Ostatnio przeglądane produkty

Informacje
Kontakt Regulamin O firmie Polityka prywatności
Kontakt
Dołącz do naszego klubu.

Dołącz do naszego klubu i otrzymuj ciekawe informacje, promocje i rabaty.

Dołącz
Sklep internetowy SOTE
Ustawienia cookies
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.

Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.

Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.

Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.

Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Kategorie

  • Wydawnictwo Grupy Medium
    • Seria e.
    • Seria i.
    • Seria b.
    • elektro.info
    • Rynek instalacyjny
    • Izolacje
    • Ekspert budowlany
    • Administrator
    • Wydania elektroniczne
  • Instytut Techniki Budowlanej
    • Instrukcje, Wytyczne, Poradniki
    • Prace Naukowe ITB
    • Prace Naukowe w Open Access
    • Projektowanie według Eurokodów
    • Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
  • Pakiety książek
  • Architektura
  • Automatyka, sterowanie
  • BHP
  • Biologia
  • Biznes
  • Budownictwo
  • Chemia
  • Energetyka
  • Elektronika
  • Geodezja, kartografia
  • Górnictwo, wiertnictwo
  • Informatyka
  • Instalacje elektryczne i teletechniczne
  • Instalacje grzewcze
  • Instalacje sanitarne i gazowe
  • Kosztorysowanie
  • Matematyka, fizyka
  • Materiałoznawstwo
  • Mechanika
  • Nieruchomości
  • Normy
    • Normy w wersji elektronicznej
  • Ochrona Środowiska
  • PPOŻ.
  • Prawo budowlane
  • Programy
  • Spawalnictwo
  • Transport
  • Wentylacja, klimatyzacja, chłodnictwo
  • Wnętrza i ogrody
  • Albumy
  • Czasopisma
  • Multimedia
  • Poradniki
  • Słowniki
    • Seria słownik podręczny
  • Mały technik. Książki dla dzieci
  • Kalendarze
  • Inne/pozostałe
  • Kontakt
  • Nowości
  • Promocje
  • Dostawa
  • Newsletter
  • Poradnik projektanta elektryka
  • Ebooki
  • 22 512 60 60

Moje konto

Zaloguj
Nie masz jeszcze konta?
Załóż konto

Wyszukiwanie produktów