Logo
Logo
  • Wydawnictwo Grupy Medium
    • Seria e.
    • Seria i.
    • Seria b.
    • elektro.info
    • Rynek instalacyjny
    • Izolacje
    • Ekspert budowlany
    • Administrator
    • Wydania elektroniczne
  • Instytut Techniki Budowlanej
    • Instrukcje, Wytyczne, Poradniki
    • Prace Naukowe ITB
    • Prace Naukowe w Open Access
    • Projektowanie według Eurokodów
    • Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
  • DAFA Stowarzyszenie Wykonawców Dachów Płaskich i Fasad
    • Fotowoltaika
    • Dachy zielone
    • Lekka obudowa
    • Akustyka
    • Technika mocowań
    • Dachy płaskie
    • PPOŻ.
  • Pakiety książek
  • Architektura
  • Automatyka, sterowanie
  • BHP
  • Biologia
  • Biznes
  • Budownictwo
  • Chemia
  • Energetyka
  • Elektronika
  • Geodezja, kartografia
  • Górnictwo, wiertnictwo
  • Informatyka
  • Instalacje elektryczne i teletechniczne
  • Instalacje grzewcze
  • Instalacje sanitarne i gazowe
  • Kosztorysowanie
  • Matematyka, fizyka
  • Materiałoznawstwo
  • Mechanika
  • Nieruchomości
  • Normy
    • Normy w wersji elektronicznej
  • Ochrona Środowiska
  • PPOŻ.
  • Prawo budowlane
  • Programy
  • Spawalnictwo
  • Transport
  • Wentylacja, klimatyzacja, chłodnictwo
  • Wnętrza i ogrody
  • Albumy
  • Czasopisma
  • Multimedia
  • Poradniki
  • Słowniki
    • Seria słownik podręczny
  • Mały technik. Książki dla dzieci
  • Kalendarze
  • Inne/pozostałe
  • Kontakt
  • Nowości
  • Promocje
  • Dostawa
  • Newsletter
  • Poradnik projektanta elektryka
  • Ebooki
  • 22 512 60 60
Twój koszyk jest pusty
Nie masz jeszcze konta?
Załóż konto
  1. Start
  2. Biznes
  3. Wiedza rynkowa i twórczość w kształtowaniu nowych produktów
  • Wiedza rynkowa i twórczość w kształtowaniu nowych produktów

Wiedza rynkowa i twórczość w kształtowaniu nowych produktów

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 5067
  • Producent: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej
  • Kod producenta:
  • Autor: Dariusz Dąbrowski
  • Dostępność: Jest

  • Cena netto: 33,33 zł 35,00 zł
  • szt.

Wiedza rynkowa i twórczość w kształtowaniu nowych produktów

rok wydania: 2022, wydanie pierwsze
ISBN: 978-83-7348-876-2
ilość stron: 248
format: B5
oprawa: miękka

Opis

Tematyka niniejszej monografii osadzona jest w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, w pracy podjęto bowiem problematykę wyjaśnienia osiągania przez przedsiębiorstwo pożądanych rezultatów (np. przewagi konkurencyjnej, wyników handlowych nowych produktów) na podstawie rozwoju nowych produktów. Uwaga została skupiona na produktach materialnych kierowanych zarówno do konsumentów, jak i do organizacji. Wśród czynników warunkujących pożądane wyniki przedsiębiorstw uwzględniono rodzaje potrzebnej wiedzy rynkowej i potencjalne aktywności twórcze w rozwoju nowych produktów. Natomiast na podstawie badania empirycznego podjęto próbę odkrycia pewnych mechanizmów mediacyjnych i moderacyjnych, które pojawiają się w zakresie oddziaływania wiedzy rynkowej oraz dwóch kluczowych wymiarów twórczości nowego produktu (nowości i użyteczności) na jego wyniki handlowe. Z tego względu praca stanowi swego rodzaju wgląd w problematykę funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa w obszarze kształtowania nowych produktów. O przyjęciu perspektywy menedżerskiej świadczy też oparcie podjętych rozważań na dwóch ważnych koncepcjach nauk o zarządzaniu, to znaczy szkole zasobowej i koncepcji zdolności dynamicznych organizacji. Ponadto podstawowe pojęcia stosowane w pracy są kategoriami zarządczymi, jak na przykład: przedsiębiorstwo, proces kształtowania nowych produktów, model biznesu, wiedza rynkowa i aktywności twórcze pracowników zaangażowanych w kształtowanie nowych produktów, przewaga konkurencyjna, wyniki handlowe nowego produktu. W konsekwencji uzyskane wyniki i wnioski z pracy, w wymiarze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym, dotyczą zarządzania kształtowaniem nowych produktów w przedsiębiorstwie.

Spis treści

Wstęp / 5

1. Istota rozwoju nowych produktów, wiedzy rynkowej i twórczości / 15
1.1. Pojęcie nowego produktu / 15
1.2. Proces rozwoju nowego produktu / 18
1.3. Wiedza rynkowa / 23
1.4. Twórczość i jej wybrane aspekty / 30

2. Teoretyczne podstawy kształtowania nowych produktów / 42
2.1. Kształtowanie nowych produktów w ujęciach teoretycznych / 42
2.2. Podstawy podejścia zasobowego i perspektywy dynamicznych zdolności / 62
2.3. Kluczowe zasoby w kształtowaniu nowych produktów / 82
2.4. Zdolności dynamiczne w kształtowaniu nowych produktów / 92

3. Wiedza rynkowa i aktywności twórcze na poszczególnych etapach procesu kształtowania nowych produktów / 100
3.1. Faza identyfikowania sposobności / 100
3.2. Faza przygotowania koncepcji / 109
3.3. Faza przekształcenia koncepcji w produkt / 133
3.4. Faza wprowadzenia na rynek / 142

4. Badanie własne dotyczące oddziaływania wiedzy rynkowej na wyniki nowych produktów poprzez twórczość / 151
4.1. Hipotezy badawcze i modele teoretyczne / 151
4.2. Metodyka badawcza / 163
4.3. Wyniki opisowe i testowanie modelu pomiarowego / 169
4.4. Testowanie modelu mediacyjnego / 174
4.5. Testowanie modelu moderowanej mediacji / 180

5. Syntetyczne wyniki i wnioski / 183
5.1. Kluczowe zasoby a rodzaje zdolności dynamicznych / 183
5.2. Synteza dotycząca potrzebnej wiedzy rynkowej i potencjalnych aktywności twórczych / 191
5.3. Wnioski z badania sondażowego / 205

Zakończenie / 209
Streszczenie w języku polskim / 221
Streszczenie w języku angielskim / 223
Bibliografia / 225

Informacje o bezpieczeństwie produktu Informacje o producencie

  • Recenzje

  • Polecane produkty
  • Pytania do produktu

Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.


  • Ostatnio przeglądane produkty

Informacje
Kontakt Regulamin O firmie Polityka prywatności
Kontakt
Dołącz do naszego klubu.

Dołącz do naszego klubu i otrzymuj ciekawe informacje, promocje i rabaty.

Dołącz
Sklep internetowy SOTE
Ustawienia cookies
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.

Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.

Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.

Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.

Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.

Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kategorie
  • Wydawnictwo Grupy Medium
    • Seria e.
    • Seria i.
    • Seria b.
    • elektro.info
    • Rynek instalacyjny
    • Izolacje
    • Ekspert budowlany
    • Administrator
    • Wydania elektroniczne
  • Instytut Techniki Budowlanej
    • Instrukcje, Wytyczne, Poradniki
    • Prace Naukowe ITB
    • Prace Naukowe w Open Access
    • Projektowanie według Eurokodów
    • Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
  • DAFA Stowarzyszenie Wykonawców Dachów Płaskich i Fasad
    • Fotowoltaika
    • Dachy zielone
    • Lekka obudowa
    • Akustyka
    • Technika mocowań
    • Dachy płaskie
    • PPOŻ.
  • Pakiety książek
  • Architektura
  • Automatyka, sterowanie
  • BHP
  • Biologia
  • Biznes
  • Budownictwo
  • Chemia
  • Energetyka
  • Elektronika
  • Geodezja, kartografia
  • Górnictwo, wiertnictwo
  • Informatyka
  • Instalacje elektryczne i teletechniczne
  • Instalacje grzewcze
  • Instalacje sanitarne i gazowe
  • Kosztorysowanie
  • Matematyka, fizyka
  • Materiałoznawstwo
  • Mechanika
  • Nieruchomości
  • Normy
    • Normy w wersji elektronicznej
  • Ochrona Środowiska
  • PPOŻ.
  • Prawo budowlane
  • Programy
  • Spawalnictwo
  • Transport
  • Wentylacja, klimatyzacja, chłodnictwo
  • Wnętrza i ogrody
  • Albumy
  • Czasopisma
  • Multimedia
  • Poradniki
  • Słowniki
    • Seria słownik podręczny
  • Mały technik. Książki dla dzieci
  • Kalendarze
  • Inne/pozostałe
  • Kontakt
  • Nowości
  • Promocje
  • Dostawa
  • Newsletter
  • Poradnik projektanta elektryka
  • Ebooki
  • 22 512 60 60
Moje konto
Nie masz jeszcze konta?
Załóż konto
Wyszukiwanie produktów